Ładowanie...

grafika
27 lutego 2020

3 STRATEGIE OPTYMALIZACJI STRONY

1. Analiza własnej witryny

Pierwszym najważniejszym krokiem pod kątem SEO jest przeanalizowanie witryny w celu ustalenia jakich zmian należałoby wprowadzić. Wchodzi w to zarówno obsługa nawigacji , treści, linków.

  • - Pamiętaj o tym, że boty google zwracają bardzo dużą uwagę na nazwy domeny, tagi tytułowe i taki nagłówkowe. Dlatego koniecznością jest zachować spójność tych elementów z treścią witryny.
  • - Sprawdź czy twoja witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
  • - Sprawdź błędy zawarte w kodzie i usuń je.
  • - Sprawdź czy plik robots.txt nie zawiera błędów w zapisie mogłoby to uniemożliwić indeksowanie twoich podstron lub katalogów.
  • - Skorzystaj z narzędzia jakim jest Google search Console tam również możesz sprawdzić czy występują jakiekolwiek błędy na stronie.
  • - Mapa XML - spraw aby roboty Google mogły szybciej odnaleźć twoją witrynę.
  • - Kontent musi również różnić się od konkurencji , pamiętaj przy tym aby treść była dopasowana do intencji użytkownika.
  • - Martwe linki- wystrzegaj się linków nie prowadzonych do określonej czynności ponieważ wpłwa to w znacznym stopniu na pozycjonowanie.
  • - Linkowanie - mówiąc najprościej budowanie linkowania jest procesem przekierowywania użytkowników z innych stron na twoją witrynę , powinieneś się tym zainteresować w celu zwiększenia ruchu i autorytetu na stronie. Google co raz to szybciej ewoluuje natomiast linki jeszcze przez długi czas będą ważnym czynnikiem informującym Google, że twoja witryna jest zasobem wysokiej jakości i warto ją umieszczać w wysokich pozycjach w wyszukiwarce , resztę omówimy w dalszej części tego artykułu.
grafika

2. Szybkość witryny

Niskie prędkości zabijają konwersje

W rzeczywistości 52% użytkowników oczekuje, że strona załaduje się w ciągu 2-3 sekund bądź mniej a 31% wyjdzie w trakcie dłuższego oczekiwania.

Oznacza to, że tracisz dużą część użytkowników, zanim jeszcze ją zobaczą.

Zadbaj o to aby nie było problemów z wczytywaniem strony. Co więcej, Google i inne wyszukiwarki karają za wolne działanie stron internetowych i spycha w dół twoją pozycję. Sprawdzić prędkość swojej strony możesz pod tym linkiem.Skorzystać możesz także z innych darmowych testów, które są dostępne w internecie.

grafika

Zoptymalizuj obrazy

Obrazy są elementem, który pomagają ci przykuć uwagę czytającego na dłużej. Naukowcy odkryli, że użycie kolorowych infografik zwiększa o 80% prawdopodobieństwo przeczytania Twoich treści.
Jeśli twoje zdjęcia nie są zoptymalizowane w rzeczywistości mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.
Nieskompresowanie zdjęć jest błędem każdego początkującego prowadzącego stronę.
Przed przesłaniem zdjęcia na witrynę kompresuj zdjęcia co pozwala nawet o 75% zmniejszenie wagi pliku.


Użyj szybszych wtyczek

Nie używaj wtyczek które są źle zakodowane , spowalniają one w znacznym stopniu witrynę .

Aby pomóc ci znaleźć odpowiednią wtyczkę będziemy publikować zestaw najpopularniejszych wtyczek Wordpress , poniżej kilka z nich :
  • - Contact form 7
  • - W3 Total Cache
  • - Yoast SEO
  • - WooCommerce
  • - Google XML Sitemaps
  • - JetBlog
  • - Akismet Anti-Spam


grafika

Usuń nieużywany kod CSS

Zdarza się sytuacja w której w twoim pliku CSS zostawiasz puste selektory nie używanego kodu. Oznacza to dwie rzeczy: plik jest nieuporządkowany a waga pliku jest dużo większa. Większy plik znacząco wpływa na pobieranie strony. Oczywiście pamiętaj o tym aby wszystkie pliki strony internetowe ważyły najmniej. Sprawna strona powinna ważyć maksymalmnie 1,5 MB.

Zaczynajmy

Pobierz Node js i zainstaluj w dowolnym miejscu na dysku.

Następnie, otwórz główny folder z plikami witryny wpisz w pasku ścieżki katalogu cmd

folder konsola cmd konsola cmd

W konsoli wpisz npm i -D purify-css

konsola cmd

Pobierz Mycss.js i umieść go w głównym folderze witryny:

pobierz Mycss.js

 konsola cmd

Następnie wpisz komendę: node Mycss.js , Gotowe!

konsola cmd

W głównym katalogu z witryną pojawi się plik oczyszczony plik z zbędnego kodu. " Purified.css "

Istnieją także generatory usuwania zbędnego kodu. Tutaj jeden z nich


Kilka innych sposobów na optymalizację:

Leniwe ładowanie:

Ta opcja przyda się osobom prowadzących bloga lub sklep internetowy w którym zawarta jest duża ilość zdjęć . Dzięki leniwemu ładowaniu możesz załadować obrazy tylko w momencie gdy są widoczne dla użytkowników. ( skorzystaj z wtyczki lazyload ). Dla koderów polecamy tę bibliotekę.

Włącz kompresję GZIP

GZIP jest metodą kompresji plików w celu szybszego transferu w sieci. Pozwala to twojemu serwerowi na dostarczanie mniejszych ładunków plików, które w konsekwencji szybciej załadują się dla użytkownika twojej witryny. Jest to standardowa praktyka którą warto mieć w pliku .htaccess.

Dodaj kod w pliku .htaccess

AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript


Ogranicz żądanie zewnętrzne HTTP

Każda strona ładuję wszelkiego rodzaju pliki potrzebne do odtworzenia strony internetowej. Często się zdarza, że pliki które powinny zostać w cichym miejscu robią nam psikusa. Żądania HTTP działają jako pośrednia metoda transportu między klientem a serwerem. Użytkownik przesyła żądanie HTTP do serwera a następnie po odbiorze wiadomość serwer odsyła, która zawiera specjalne informacje o stanie żądania
Możesz zmniejszyć zewnętrzne żądania wyłączając skrypty i style w plikach lub zlecić to doświadczonym specjalistom.


HTTP 301 - przekierowanie

Jeśli chcesz na stałe zmienić adres URL strony i chcesz aby użytkownicy znaleźli twoją stronę pod jednym adresem zalecamy skorzystać z przekierowania 301.

No dobra ale jak to działa?

Przyjmijmy, że mamy adres strony :

www.mypage.com

Ten sposób zapisu jest jak najbardziej prawidłowy ale można inaczej:

mypage.com

lub tak

http://mypage.com/

Zauważ, z ilu adresów URL możemy dotrzeć na twoją witrynę. Praktycznie z każdego, dlatego więc po co robić przekierowanie na jeden z tych adresów ?

Chodzi o moc, którą przekazujemy dla jednego adresu przez co użytkownik wpisujący adres z przedrostkiem np. www będzie przekierowywany na bez www jeśli taki był wcześniejszy wybór przedrostka.

Nie ma znaczenia jaki przedrostek wybierzesz czy będzie to www czy bez www , ważne aby było to przekierowanie na jeden z tych adresów.

Poniżej kod przekierowania na bez www

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.(.*)$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://%1/$1 [R=301,L]

A tutaj na www

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

Przykład:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.mypage.com(.*)$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://mypage.com/$1 [R=301,L]

Przekierowanie podfolderu na inną stronę internetową

Redirect 301 /subfolder https://mypage.com/

Przekierowanie z HTTP na HTTPS

RewriteEngine On RewriteCond %{HTTPS} !=on RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

3. Czas na linki

Dużo się mówi o linkach jako czynnik wiodący w pozycjonowaniu. Google twierdzi, że linki są numerem 1 obok dobrze zbudowanego kontentu. Dobrze zbudowana siatka linków zewnętrznych jak i wewnętrznych przekazują moc i zaufanie.

W 2016 roku Google postanowił odpowiedzieć na nurtujące pytania i odpowiedź była jasna, jeden z strategów Andrey Lipattsev odniósł się do głównych pierwszych czynników które mają wpływ na ranking, zgadnij ... nie zaskoczę cię, były to linki i treść:

„Mogę ci powiedzieć, czym one są. To jest treść. I linki prowadzące do Twojej witryny”.


Ponieważ nie wszystkie linki są na równi pochyłej, musisz być precyzyjny w budowaniu siatki linków. Twórz linki odnoszące się do twojej firmy i zdobądź zaufanie dzięki temu będą one kojarzone z wartościową treścią.

Twoje linki powinny być naturalne, jeśli Google stwierdzi, że manipulujesz algorytmem może nałożyć kary.

Linki przychodzące - czyli inaczej linki wewnętrzne lub zwrotne będącymi hiperłączami z jednej witryny do drugiej. Duża ilość linków wewnętrznych na twojej stronie informuje Google, że strona jest ważna o ile są one naturalne i nie stanowią spamu.

Linki zewnętrzne - jeśli jesteś blogerem i kilka razy w tygodniu publikujesz wpisy, spróbuj wymieniać się linkami z innymi , zrób artykuł, który mógłby przysłużyć się dla jakiegoś portalu , dzięki temu dużo zyskasz! Pamiętaj, że wytyczne Google ostrzegają przed nadmierną wymianą linków , wymianie na większą skalę mogą oznaczyć jako spam . Wartościowe jest współpracowanie z firmami tematycznie związanych kontentem do twojego.

Kupić linki...

Nie rób tego narusza to wytyczne Google , płatne linki są obarczone ryzykiem niskiej jakości.

Oto 4 podstawowe zasady o których powinieneś wiedzieć

  • - Twórz strony z myślą o użytkownikach, a nie wyszukiwarkach.
  • - Nie wprowadzaj użytkowników w błąd.
  • - Nie stosuj sztuczek, które mają poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Zastanów się, czy możesz bez oporów opisać swoje działania autorom konkurencyjnej witryny lub pracownikowi Google, lub odpowiedz sobie na pytanie „Czy moje działania są z korzyścią dla użytkowników? Czy takie byłyby moje decyzje, gdyby wyszukiwarki nie istniały?”.
  • - Zastanów się, co czyni Twoją witrynę wyjątkową, wartościową lub dzięki czemu jest ona atrakcyjna dla użytkowników. Zaprojektuj swoją witrynę w taki sposób, by wyróżniała się wśród innych podobnych witryn.

Więcej informacji znajdziesz tutaj







Autor: Ekspert ds. SEO - Mikołaj Kowalczyk